Izveido, uzbūvē un palaisti soda skārdenes lieluma satelītu!

atvērts visām vecuma grupām
14 līdz 19

Komandas no 3 līdz 6 dalībniekiem
studenti

pierakstīties ar
skolotājs vai mentors

CanSat ir Eiropas Kosmosa aģentūras iniciatīva

Eiropas Kosmosa aģentūra (EKA) apstiprina un atbalsta virkni CanSat pasākumu visās tās dalībvalstīs un asociētajās valstīs. CanSat projekts, kas paredzēts vidusskolēniem, galvenokārt ir vērsts uz tādiem mācību priekšmetiem kā tehnoloģijas, fizika un programmēšana. Piedāvājot praktisku pieredzi, strādājot pie maza mēroga kosmosa projekta, CanSat izmanto šos mācību priekšmetus starpdisciplināri un veicina sadarbību un komandas darbu.

CanSat ir reāla satelīta simulācija, kas integrēta bezalkoholisko dzērienu skārdenes tilpumā un formā. Skolēnu uzdevums ir šajā minimālajā tilpumā ievietot visas galvenās satelītu apakšsistēmas, piemēram, enerģiju, sensorus un sakaru sistēmu. Pēc tam CanSat tiek palaists ar raķeti līdz aptuveni viena kilometra augstumam vai nolaists no platformas, drona vai balona.

Tad sākas tā misija... Tas ietver zinātniska eksperimenta un/vai tehnoloģiju demonstrējuma veikšanu, drošu nolaišanos un iegūto datu analīzi.

CanSat projektā iesaistītās studentu komandas pieredz visus reāla kosmosa projekta posmus, sākot ar misijas mērķu izvēli, CanSat projektēšanu, komponentu integrēšanu, sistēmas testēšanu, sagatavošanos palaišanai un iegūto zinātnisko datu analīzi. Visā šajā procesā skolēni:

• mācīties darot,
  • iepazīties ar uz pētniecību balstītu metodoloģiju, kas ir raksturīga reālās dzīves zinātniskajām un tehniskajām profesijām,
  • apgūt un/vai nostiprināt tehnoloģiju, fizikas un programmēšanas pamatjēdzienus,