Navrhněte, postavte a vypusťte satelit o velikosti plechovky od limonády!

otevřeno pro všechny věkové kategorie
14 až 19

Týmy 3 až 6 osob
studenti

zaregistrovat se u
učitel nebo mentor

CanSat je iniciativou Evropské kosmické agentury.

Evropská kosmická agentura (ESA) schvaluje a podporuje řadu aktivit CanSat ve svých členských a přidružených státech. Projekt CanSat, zaměřený na studenty středních škol, se zabývá především učebními předměty, jako jsou technologie, fyzika a programování. Tím, že CanSat nabízí praktické zkušenosti s prací na malém vesmírném projektu, využívá tyto předměty interdisciplinárním způsobem a podporuje spolupráci a týmovou práci.

CanSat je simulace skutečné družice, která je integrována do objemu a tvaru plechovky od nealkoholického nápoje. Úkolem studentů je vměstnat do tohoto minimálního objemu všechny hlavní subsystémy družice, jako jsou napájení, senzory a komunikační systém. CanSat je pak vypuštěn raketou do výšky přibližně jednoho kilometru nebo shozen z plošiny, dronu či balónu v zajetí.

Pak začíná jeho mise... Jedná se o provedení vědeckého experimentu a/nebo demonstrace technologie, bezpečné přistání a analýzu získaných údajů.

V rámci projektu CanSat si zúčastněné studentské týmy vyzkouší všechny fáze skutečného vesmírného projektu, od výběru cílů mise, přes návrh CanSatu, integraci komponent, testování systému, přípravu na start až po analýzu získaných vědeckých dat. Během tohoto procesu studenti:

• učit se praxí,
  • seznámí se s metodikou založenou na výzkumu, která je typická pro skutečné vědecké a technické profese,
  • osvojit si a/nebo upevnit základní technologické, fyzikální a programovací koncepty,