Navrhnite, zostrojte a vypustite satelit vo veľkosti plechovky od sódy!

otvorené pre všetky vekové kategórie
14 až 19

Tímy 3 až 6 osôb
študenti

zaregistrovať sa s
učiteľ alebo mentor

CanSat je iniciatívou Európskej vesmírnej agentúry

Európska vesmírna agentúra (ESA) schvaľuje a podporuje celý rad aktivít CanSat vo svojich členských a pridružených štátoch. Projekt CanSat, zameraný na študentov stredných škôl, sa venuje najmä učebným predmetom, ako sú technika, fyzika a programovanie. Tým, že CanSat ponúka praktické skúsenosti s prácou na malom vesmírnom projekte, využíva tieto predmety interdisciplinárnym spôsobom a podporuje spoluprácu a tímovú prácu.

CanSat je simulácia skutočného satelitu integrovaná do objemu a tvaru plechovky od nealkoholického nápoja. Úlohou študentov je vtesnať do tohto minimálneho objemu všetky hlavné subsystémy, ktoré sa nachádzajú v satelite, ako napríklad napájanie, senzory a komunikačný systém. CanSat sa potom vypustí raketou do výšky približne jedného kilometra alebo sa zhodí z plošiny, dronu alebo balóna.

Potom sa začne jeho misia... Ide o vykonanie vedeckého experimentu a/alebo demonštráciu technológie, bezpečné pristátie a analýzu zozbieraných údajov.

Prostredníctvom projektu CanSat si zúčastnené študentské tímy vyskúšajú všetky fázy skutočného vesmírneho projektu, od výberu cieľov misie, navrhovania svojho CanSatu, integrácie komponentov, testovania systému, prípravy na vypustenie a analýzy získaných vedeckých údajov. Počas tohto procesu študenti:

• učiť sa praxou,
  • zoznámiť sa s metodikou založenou na skúmaní, ktorá je typická pre reálne vedecké a technické profesie,
  • osvojiť si a/alebo posilniť základné technologické, fyzikálne a programátorské koncepty,
  • pochopiť význam koordinácie a tímovej práce,
  • zlepšiť ich komunikáciu.

Viac o...